Adwokaci będą mogli się reklamować? Palestra chce zmenić kodeks etyki

&lt![CDATA[

„Wraz z nadchodzącym końcem kadencji adwokackich władz pojawiają się coraz śmielsze pomysły obecnej Naczelnej Rady Adwokackiej na zapisanie się w historii. Na rozpoczynającym się w piątek posiedzeniu NRA rozpoznawane mają być projekty zmian kodeksu etyki. Dotyczą dyskutowanej od lat kwestii zakazu reklamy” – czytamy w dzienniku.

Jak ustaliła „Rz”, jeden z nich dąży do zniesienia jej całkowitego zakazu.

„Rz” podaje, że projekt pojawił się nagle, trzy dni przed posiedzeniem Rady, mimo że od miesięcy dyskutuje się nad dwoma innymi.

„Zgodnie z projektem za reklamę uznawane ma być +uprawnienie do informowania za pośrednictwem wszelkich środków przekazu o działalności zawodowej adwokata, służące zwiększaniu zapotrzebowania na adwokacką pomoc prawną oraz kształtowaniu swojego wizerunku w przestrzeni publicznej+” – czytamy.

Propozycja zawiera też „bezpieczniki” – mające utrzymać na wodzy reklamowe zapędy mecenasów. I tak zabroniona ma być reklama, która godziłaby w tajemnicę adwokacką czy zasady etyczne. Nie mogłaby również zawierać pojęć ocennych (np. „najlepszy adwokat”), wprowadzać w błąd, być nieestetyczna. Zakazana ma być także kryptoreklama.

]]
Source: Gazeta prawna